....Nota Dari Dia....

DULU.......ada seorang perempuan yang saya kenal..Dia sangat sayangkan kekasihnya.Dia sanggup datang jauh ke sebuah negeri di pantai timur semata-mata kerana hendak mempertahankan haknya iaitu kekasihnya..Ketika itu,kekasih kepada perempuan tue merajuk dengan perempuan tue..oleh kerana sayangkan kekasihnya dan ingin mempertahankan haknya..dia sanggup datang beratus-ratus kilometer kerana semata-mata sanggup untuk mendapatkan semula kekasihhnya kerana perempuan itu beranggapan kekasihnya adalah hak miliknya...Bukan setakat sekali atau dua kali dia melakukan perbuatan mengejut seperti itu,sudah tiga kali dia buat macam tue bagi membuktikan betapa dalam dan ikhlasnya cinta dia kepada kekasihnya...

Kini....saya nak jadi macam perempuan tue!!!saya nak mempertahankan kekasih saya..saya nak buat apa yang perempuan tu buat dulu...saya ingat ayat perempuan tue dulu time dia dtang mengejut dari jauh then tiba2 muncul depan mata saya..."saya buat semua nie kerana saya nak mempertahankan hak saya.ini hak saya"...kalau diberikan peluang..saya nak sangat jadi macam perempuan tue...saya nak mempertahankan hak saya!!!!!saya nak balik hak saya!!!!!saya nak balik hak saya!!!!!!!

TAPI.......dia masih lagi ker dikategorikan sebagai hak kepunyaan saya??macam mana saya nak mempertahankan hak saya sedangkan dia dah pon jadi jadi hakmilik orang lain????macam mana kan??dia masih lagi ke kepunyaan saya??dia hak saya ke??saya boleh ker lagi pertahankan dia??...mmmmmmmmmmm..mesti jawapannya tidak kan..dia pergi meninggalkan saya ketika saya masih menganggap dia hak dan kepunyaan saaya..saya tak pernah pom melepaskan dia..saya tak pernah pom nak padam dia daripada hak kepunyaan saya...

Setelah 4 tahun....setelah 4 tahun lamanya saya dengan dia..kenapa ini bayaran dan balasan yang saya dapat..kenapa kan...setiap malam saya pikirkan dimana salah dan silap saya...saya betol2 bingung..saya bertambah bingung apabila sesuatu yang saya dah genggam dalam tangan akhirnya terlepas pada orang lain..kenapa kan..kenapa kan nasib saya macam nie..sedih betol hati saya..saya bertambah sedih apabila tetiap malam tengok smua orang sebok kuar dengan awek masing2..sedangkan saya makan sorang2 kat umah..dulu..saya sentiasa harapkan dapat duduk dekat dengan awek saya..dapat kuar makan tetiap malam..spend masa hari2 bersama..weekend jek kuar bersama-sama..semua itu yang saya harapkan..tapi betul lah apa orang kata kan..kita hanya mampu mengharap,tuhan yang tentukan..walaupon dah 2 minggu saya sasau sorang2 macam nie..air mata saya tak penah kering mengenangkan perempuan yang saya kenal 4 tahun dulu...YA ALLAH YA TUHANKU..jika benar dia milik aku..pulangkan lah dia pada aku..kalau dia diciptakan bukan untuk aku dan akan lebih sempurnya hidupnya dengan insan pilihannya...redhai lah perjalanan hidupnya dan sesungguhnya kegembiraan milik dia..aminnnnnnn.....

wasssaalammmmm......

====================================================
p/s:semoga dia bahagia sentiasa....

No comments:

Post a Comment