Selamat Hari Ibu.



Assalamualaikum.

Semalam hari ibu. aku nak ucapkan selamat hari ibu kepada ibu aku, Azizon bt Awang dan juga kepada ibu-ibu dan juga bakal ibu di seluruh dunia. tak kira apa yang korang panggil ibu, mummy, mak, amma, umi, mama, selamat hari ibu kat ibu-ibu korang semua. yang mana dah tak mempunyai ibu, sedekahkan Al-Fatihah moga roh-roh mereka dicucuri rahmat.

Semalam aku rasa bangang sangat sebab sepatutnya aku kol mak aku ucap kat dia selamat hari ibu tapi mak aku yang kol aku. aku sedih bila mak aku tanya kenapa aku dah jarang kol dia. mak aku bagitahu yang dulu setiap hari lepas balik kerja aku akan kol dia. sekarang aku dah jarang kol dia. aku mengaku! sekarang aku kol mak aku dua atau tiga hari sekali. bukan aku sengaja. tapi aku susah hati. bila aku kol mak aku mesti aku rasa sedih. mesti air mata aku neh senang je nak mencurah-curah keluar. tapi aku silap sebenarnya. aku sepatutnya kol mak aku walaupon aku sedih dan tak sanggup dengar suara dia. sebab bila aku tak kol dia aku hanya buat mak aku sedih.

Mesti mak aku fikir aku sudah berubah sejak aku kerja. tak! aku tak pernah berubah. aku anak manja mak dan abah aku. aku tetap anak kesayangan dorang. sikit pon aku tak pernah berubah. Oke. aku rasa aku patut berhenti disini. aku rasa aku patut balik kg bercuti tenangkan fikiran. aku rasa aku patut pindah balik kelantan. aku rasa aku patut kol mak aku tiap-tiap hari seperti selalu. aku rasa aku patut menggembirakan mak aku.


notakukukakiku : saya masih anak manja mak dan abah! jangan risau. saya akan tetap jadi anak kesayangan mak dan abah.

No comments:

Post a Comment